måndag 26 december 2022


ORD FRÅN MIN 
ADVENTSKALENDER
🤍

Här är några fina ord från min kalender som handlar om drömmar och vägval i livet. 


Att gå sin egen väg krävs mycket mod. Att göra som alla andra och gå en väg som är beprövad är enklare att följa. Jag själv har gått ekonomisk linje på gymnasiet och sen lärarlinjen på högskolan. Check på utbildning ✅. Lyssnade jag inåt? Nej. Jag skaffade mig utbildning som kändes okej. Det fanns inte de möjligheter som finns idag. Skulle jag välja om skulle jag gå en inredningsutbildning, webdesign eller fotografering. 

Ha mod att gå din egen väg.

🤍 




Det är viktigt att ha drömmar. Att drömma ger livet en extra guldkant. Samla på drömmar och ha dem hos dig. Vissa drömmar kan man uppfylla och få leva i. Vissa drömmar är bara drömmar som man kan njuta av att forsätta drömma. 

🤍



Lyssna till ditt hjärta och gör det som känns rätt för dig. 

🤍



2 kommentarer:

  1. Så sant! Og følge hjertet fremfor forventninger og det letteste krever ofte mot.
    Fortsatt deilig jul fra Randi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Ja, det är så viktigt att lyssna inåt.

      Radera

Lämna gärna ett meddelande 🤍