söndag 13 november 2022

FARSDAGSTANKAR

Det är mycket känslor kring en dag som farsdag. En dag då vi får möjlighet att ge extra tid för tankar till våra pappor. Även om de finns här på jorden eller inte finns kvar här så finns de alltid med oss på något sätt. Min pappa finns inte kvar här på jorden, men han finns i allra högsta grad kvar hos mig i mina tankar och i mitt hjärta 🤍.

Jag påminns varje dag om de fina gåvor han har gett mig. Han tyckte om fotografering och när jag var liten fotograferade han mycket och framkallade själv. Jag kan fortfarande känna lukten från processen då han framkallade fotona i ett mörkt rum och sen hängde upp dem på tork. Intresset kring fotografering och  gåvan i bildseendet har jag fått i mina gener. Jag är så stolt att ha fått med mig detta. 

Min pappa var också mycket intresserad av inredning och målade ofta om. Han tyckte om att ha fint hemma och att skapa fina miljöer i hemmet. Även detta har jag fått med mig i mina gener. Jag älskar att måla om väggar och möbler och skapa i hemmet. Hans lugna sätt är också en fin personlighet som jag har fått. Utseendemässigt är vi lika varandra med vårt ljusa lockiga hår. 

Jag har även en extra pappa som jag har vuxit upp med eftersom min mamma och pappa gick skilda vägar när jag var liten. Min extra pappa har gett mig intresset för sjön och ö-livet. Det känner jag mig tacksam för. 

En pappa som jag är extra tacksam för är mina barns pappa. En finare person kan man inte önska som pappa till sina barn och som livskamrat. Han är omtänksam, lugn, nyfiken på livet, klok och trygg.


🤍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande 🤍