lördag 28 februari 2009

Rosa toner i köket





Ebba var mycket förväntansfull inför sitt 5-års kalas. Vi piffade med rosa ballonger, prinsesskonfetti, rosa prinsesservetter, cerpentiner i silver och rosa prinsesstårta. Själv var hon klädd i en jättefin prinsessklänning och hade lockar i håret.

Klockan två fylldes vårt kök med vackert uppklädda prinsesskompisar. Det mumsades fika och lektes lekar, dansades disco och fiskades fiskdamm. Vi tjuvstartade påsken med att alla fick varsitt påskägg. När vi var ute och handlade kunde vi inte motstå de jättesöta Nalle Phu-äggen. Ebba var mycket nöjd med sitt kalas.

Nu blir det snart god mat och sen mysa i soffan till melodifestivalen.

Ha en skön lördagskväll!

10 kommentarer:

  1. Vad fint du ordnat!
    Kul ide´med påskägg istället för liten påse!
    Vi har oxå haft prinsesskalas här de senaste åren. Tidigare var det även piratkalas :)

    Tvingade nyss mannen att sitta med o titta på alla bilder i din blogg, medans jag med övertygande röst sa typ hela tiden -Ser du Vitt e grejen Ser du vad snyggt dom har. Kolla köket!!
    -Jag vet du har visat det förut, jättefint...
    Haha!!

    Ha en fantastisk helg!

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Åh, man kommer ju i håg allt detta rosa, nu är min stora tjej 14 ,men min minsta är 1 år, så det kommer nog bli det samma för henna
    kramen Malin

    SvaraRadera
  3. va fint du gjort! fint med rosa till allt det vita!
    äggen va ju bara för söta :)

    låter som om hon verkligen hade ett mysigt kalas!

    ha en skön kväll!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade till din blogg idag!
    Vilket underbart prinsesskalas din Ebba har haft:)

    Ha en härlig helg!
    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Underbart kalas du har fixat till tjejen
    UNDERBART

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med allt vitt och rosa. Kan tänka mig att det var full fart.

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Oj, så mycket fint! Förstår att barnen var nöjda! Påskäggen var verkligen ljuvliga.

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  8. Låter som ett väldigt lyckat kalas!
    Så sööta påskägg.

    Jättekul om du vill länka;-)

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    kram Lena

    SvaraRadera
  9. Godkväll igen...Självklart får du länka. Kuddarna fick jag till 179:- tror jag istället för 299:-. Har 2 på landet också och dom har jag gett fullpris för. Hemtex hade köp 3 betala för 3 men jag har Hemtexkort och då fick jag istället 40% på varje kudde och jag blev ju självklart jätteglad..

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  10. Så fint ni har gjort till kalaset, smart med påskäggen!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍