måndag 17 augusti 2009

BRÖLLOPSDUKNING


Här kommer bilderna på det bröllopsstylade partytältet. De ville ha ett enkelt och fint bröllop i trädgården. Partytältet stylades vitt, romantiskt, snyggt och enkelt.





Bord och stolar var inhyrda, allt var i trä, vi förvandlade dessa vita. Vita lakan köptes på IKEA till borden . Vita filtar från JYSK fick täcka stolarna och dessa var mycket användbara på kvällen när det blev lite kyligt. Lakan sattes även upp i den bakre väggen för att täcka partytältets blåa och vita ränderna. På lakanen gjorde jag shablontryck med brudparets namn. Mellan namnen, bakom deras sittplatser, hängdes ett hjärta som en vän till dem hade klätt in i lingonris och satt i rosa rosor. Glastallrikar är från IKEA, annat porslin hyrdes in. Buketter hade min syster beställt i samma färger som brudbuketten. Vattenflaskorna på bordet är de fina enkla från IKEA. Från någon bröllopssite hade de beställt fina servetter med deras namn tryckta. Runt om i tältet hängdes ljusslingor upp. Som bordsplacering skrev min syster namnen på fina stenar. Här ovan har ni det vita bröllopsstylade tältet. Bilder på buffébordet kommer!

17 kommentarer:

  1. Bröllop är härligt...titta in hos mig så får du se varför!! :o)

    Kjamis Cattis

    SvaraRadera
  2. Wow, snyggt och enkelt, gillar det symboliska hjärtat!

    Bra jobbat :)

    KRam Sofie

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint bröllopet verkar ha varit! Stylingen var enkel, ljus och stilren, precis i min smak, och det syns att du har varit 'inblandad';-). Ha en toppendag, kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej Lise-Lott!
    Vad roligt att få se tältet som du varit med o stylat! Jättefint o stilrent:) Plädarna som hänger över stolarna är ju både praktiska o snygga:)

    Underbart hjärta där mellan brudparets namn!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker dukning, jätteroligt att få se! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker dukning! Tack för att du visar!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så smart att ha partytält i trädgården som festlokal. Bra när sakerna har funktioner som med filtarna, jag har också flera på uteplatsen och de går alltid åt.

    Vacker och enkel dukning. Önskar dem ett lyckligt äktenskap!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Verkligen snyggt och stilfullt. Måste varit jätteroligt att f hjälpa till och fixa.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  9. Så stilrent och fräscht. Tänk vad mysigt det kan bli i ett partytält. Roligt att se och få lite idéer. Hoppas det gått bra på jobbet för dig. För mig har det varit full fart med mina tvåor, men så himla kul.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Så fint!! Vad man kan fixa till det med relativt enkla medel! Det enkla är det vackra..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,

    Å vad fint bröllopstältet var stylat! Smart med fina filtar!

    Tack för dina rara ord inne hos mig!

    Maila mig på vitavillavila@live.se så kan jag tipsa lite om kamera!

    Kram/Jes ♥

    SvaraRadera
  12. Ååååh så fint!!! Stilfullt romantisk och bara perfekt för ett bröllop :)

    Kramar BElla

    SvaraRadera
  13. Gud så fint. Man vill ju gifta sig på nytt:)

    Emmalill

    SvaraRadera
  14. Väldigt fräsch och vacker dukning!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Å vad fint ni gjort och vilken god mat..fint namn står det också..heter jag med, men kallas för Lotta
    Kram

    SvaraRadera
  16. gud så fint. Detta hade verkligen jag kunnat tänka mig. Så fint ni gjort det.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Ååhh vad fint!!
    Om jag gifter om mig med Jocke nångång ska jag anlita dig!! :)

    Riktigt fint o smakfullt!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍