måndag 21 september 2009

UTMANING

Häromdagen fick jag en utmaning från min goa bloggvän Sofia med den fina bloggen Signe 1. Utamningen går ut på att man ska avslöja 10 sanningar om sig själv. Nu har jag tänkt till och här kommer mina 10 sanningar:


1. Jag är född i Skåne, Lund. Där bodde jag tills jag var 8 år, då jag och mamma flyttade 75 mil norrut till den stad jag bor i idag. Halva mitt hjärta tillhör fortfarande det vackra landskapet i söder.

2. Efter gymnasiet åkte jag till USA, Atlanta och var au-pair.

3. Jag läste ekonomi 1 år på Universitetet i Uppsala innan jag halkade in på lärarlinjen i Gävle.

4. Jag har alltid drömt om ett hus vid havet. Sagt och gjort så flyttade sambon och jag till Mellbystrand och upplevde havet året runt i 2 år. En underbar upplevelse. Hav, sjö och vatten har en stor betydelse för mig!

5. Jag är morgontrött och älskar att vara uppe på kvällarna.

6. Jag är alltid ute i sista minuten, en riktig tidsoptimist.

7. Min mamma och pappa skildes när jag var liten. De fick nya familjer och jag har en lillasyster som är 9 år yngre än mig, en som är 9 år yngre än henne och en som är 7 år yngre än f.g = ), dessa är på mammas sida, och alla de har samma pappa. Jag har dessutom 2 bröder på pappas sida.

8. När jag får någon idé om något här hemma vill jag ha den gjord på en gång och jag gör en hel del själv.

9. Jag går in för saker jättemycket, har svårt för ordet lagom. Håller på att träna mig på att “det duger”.

10. Jag drömmer om att starta eget inom inredning, kanske blir det något här framöver…

Jag skickar nu utmaningen vidare till dessa goa bloggvänner:

Stjärnor och Champagne

Ett Hus i Vitt

Allt och inget med Jeanette

Vitt och Blått

Livet här och nu

Ha en bra första dag på veckan!

16 kommentarer:

  1. Hallojs!!!
    Kul att läsa lite mer om dig!!! har med alltids drömmt om ett us vid havet..så kul du förverkligade din drömm..o Mellbystrand som är såå vackert!! Brukar åka o semestra mycket i Ängelholm!

    Ha en fin vecka ☺
    Kramisar ♥ Millis

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad kul...Tar den idag eller imorgon.
    Kram till dig/ A

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Roligt att få veta lite om dig!
    Kramen Erika

    SvaraRadera
  4. Vad skoj jag blir att du antog utamningen söta du! Jättekul att veta mer om dig!! Ordet 'lagom' är ett ord jag oxå har svårt för, har väldigt höga krav på mig själv som jag försöker jobba på... Må gott, stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej Lise-Lott!
    Vad roligt att få läsa mer om dig:)
    Det verkar som många av oss inredningsbloggare även jobbat som au-pair utomlands, hihi!

    Känner oxå igen mig i det där med att ställa höga krav på sig själv..hos mig brukar det leda till en massa negativ stress som inte är bra för hälsan om jag inte tar tag i det i tid. Jobbar på att inte hamna där igen..

    Håller tummarna för att din dröm om att starta eget inom inredning blir sann! Det hade varit som klippt o skuret för dig, du är så duktig på både det, styling o fotografering:)

    Ha en jättebra vecka,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Hei!
    Så fint å lese om deg :-)

    Ha en flott mandag!
    Klem Jorid

    SvaraRadera
  7. Åh utmaning!! :) Jag antar den såklart! :)

    Ang lönen.. Tror jag går back på att jobba på chess faktiskt!
    Hahaha!!

    Kram på dig!!

    Jeanette

    SvaraRadera
  8. roligt att läsa dina sanningar! Delar din dröm om att bara syssla med inredning. Jag behöver också vara lite mer lagom "fniss"".
    kram Malin

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få läsa lite mer om dig!

    Ordet lagom existerar inte heller i min värld.....

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  10. Hej! Vad roligt med en utmaning, spännande att få läsa lite mer om dig. Sina drömmar är det viktigaste man har. Tro på dem och du kommer att förverkliga dem.

    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  11. Ååå så kul med lite sanningar om dig!
    Man lär känna dig lite bättre nu!!!!

    Kul att du bjuder på dig själv!

    Puss

    SvaraRadera
  12. Så kul att få veta lite mer om dig. Själv velar jag fortfarande om jag ska våga lägga upp en bild på mig eller inte :0)

    Roligt att du kommer från Lund, jag föddes Malmötös & är fortfarande en malmötös.

    Stor kram åsa

    SvaraRadera
  13. Kul att få veta lite mer om dig. Du har bott på lite olika ställen och dina inredningdrömmar blir säkert sanna någon gång.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Godmorgon!

    Kul att få "lära känna" dig lite bättre.
    Vissa punkter stämmer in på mig också:)
    Drömmar är viktiga att ha, jag har några jag med, sen om de blir verklighet visar sig.

    Nnu ska jag iväg på kurs över dan. Ha en trevlig dag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Roligt att läsa lite mer om dig!
    Låter spännande med dina starta eget planer. Önskar dig all lycka!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  16. Villket underbart hem du har!!
    längtar tills mitt är klart att inredas!!
    kramiz

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍