tisdag 2 mars 2010

FOTOGRAFERING

Jag har fotograferat en del i helgen. Bl.a. den här gamla smedjan som numer har gjort sitt. Den står nu och pryder skogen med sin gamla vackra sneda charm. Den ligger på barnens farfars stugtomt.


Vi har så mycket snö överallt, vilket syns här vid smedjan. Vi var här i helgen och barnen hade så kul med sina släkt-med-släktenvänner. De hoppade i snön från ett uthus och åkte skoter.



En tjuvkik ut i skogen från smedjans gamla fönster. Vi träffade spanienbesökarna och firade de i helgen. Det är lite trixigt att prata med en spanjorska som inte kan varken svenska eller engelska. De stackars spanjorerna får ju inte engelskundervisning pga Franco som en gång styrde där nere.


Stora istappar hänger ner på smedjan. Det finns så mycket fint i naturen nu.

Lite fler vinterbilder. Det är jättekul att ta med kameran och fota. Jag lär mig hela tiden. Det här med ljuset är inte lätt, ibland för mycket, ibland för lite, det är en hel vetenskap och en rolig sådan = )!


Den här härliga lampan står i en fårhagen. Här har fåren det bra på sommaren, deras hage ligger precis vid skogen vid en å. Idag har vi en lugn dag, det har varit full fart i flera dagar här. Idag leker barnen med kompisar och jag får lite tid till att skrota med mitt och framförallt besöka alla er andra bloggerskor, det har inte funnit så mycket tid till det de sista dagarna.


Ha det bra!

28 kommentarer:

  1. hej!

    så härligt vintriga stämningsfulla bilder...
    det är vackert med all snö även om jag har riktiga vårkänslor i den härliga solen idag :)
    kommer precis från ett möte som gjorde mig så glad och lättad....

    en härlig dag, helt enkelt!

    hoppas du har det bra!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilka vackra foton!
    All snö på smedjan var ju helt underbart!
    Jaså, spanjorerna får/fick ingen engelskaundervisning!? Men det varju ett tag sen Franco var i farten, så de får väl det nu va? Det är ju ändå 2010!
    Tyskarna verkar inte få så mycket engelskundervisning heller. Vad beror det på?

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    så vackra bilder du visar...så vacker skall vintern vara! Och så har ju jag en stor passion för gamla, slitna byggnader... finns något i dem som talar till mig!! Älskar också bilder från "trollskog"..

    Ha en fin vecka!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  4. Fina bilder!
    Älskar övergivna hus...Det är något visst med dem...

    Kram mariette

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder!

    Den ledbrutna smedjan var supercharmig!

    Ha ett fortsatt trevligt sportlov!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det bästa med vintern måste vara alla vackra och STILLA foton som tas!! Så fina, vilket ställe härligt du hittat! Och ljuset likaså...:)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej Liselott
    Underbara bilder som alltid.
    Visst är det lite knepigt med ljuset i bland men såååå roligt att fota.
    Jag blir mer och mer biter ju mer jag fotar.
    Ha en skön dag
    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Väldigt fina foton med mycket värme. Jag har kikat runt i bloggen och fascinerats av att du lever helt vitt i ditt hem... Frestas du inte av färger?

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder du lägger upp, vad duktig du är:) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  10. Hejsan.

    Måste bara säga att det var helt underbara foton!

    Det gamla sneda och väderbitna huset,så charmigt.

    Ha en fin kväll,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Oj, vilka vackra bilder!
    Ha en bra vecka!
    //Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej Lise-Lott!
    Jag tror bestämt att min favoritfotograf varit i farten igen. Verkligen härliga och lite mystiska bilder. Jag gillar att finna gamla hus i skogen, man funderar så mycket på vad som försigått där och vem som bott eller arbetat där, ja man skulle ha velat vara med då också.
    Hur i hela friden fick du något vettigt sagt till denna spanjorska som inte kunde språken? En gåta för mig men du klarade det säkert galant.

    Ha en skön tisdagskväll nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Magiskt!!! Så vackra bilder!!!
    Hoppas Ni har ett sköööööööönt sportlov!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Ja herregud hos mig är det mycket funderingar. Hm ja du vet ju vad det är, gillar egentligen inte kollen som dom har men ibland kan man snärta till inlindat vad jag skriver hihi. Detta inlägg var mycket direkt till dessa för att dom kan skippa min blogg. Bilderna jättefina, det ut genom fönstret gillar jag. Hoppas att allt går åt rätt håll.
    Stor kram till dig/ Anne

    SvaraRadera
  15. Härligt vintriga bilder!!!!!!! Du är så duktig!

    Maken ska på fotojobb i Stockholm nu till helgen för lite "retro" bilder i tunnelbanan! Kan ju va kul!

    Längesen jag tittade in till dig! Ska kika runt och se vad du hittat på :-))))

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder! Gillar motiven mycket. Du kan det här med fotografering du :) och uppenbarligen en hel del annat!

    Kram Anna S.

    SvaraRadera
  17. Hej L-L
    Vilka vackra vinterbilder.
    Ha ett fint sportlov
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Fina bilder på snön men jag är tacksam att den har smält bort här i Malmö nu, för jag är riktigt trött på den!

    SvaraRadera
  19. Åhh vilka bedårande stämningsfulla bilder du har tagit tjejen!!
    Du kan verkligen konsten att fånga en känsla, så imponerad!!:-)

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder, även om jag har tröttnat på snön för länge sen :-)

    Ha en go dag!
    Kram L

    SvaraRadera
  21. **Det är så fint med snö, jätte vackra bilder**

    SvaraRadera
  22. Hej på dej!
    Du tar så fina bilder!!! Fick mej att tänka på vår smedja som står uppe i skogsbrynet och kommer att behöva omvårdnad, men den tiden lär inte finnas till sommaren heller. Nåja, den håller nog ett tag till. :)

    Fota på!
    KRAM

    SvaraRadera
  23. Du haralltid fina bilder, men de här tycker jag var helt fantastiska!!! Jag bara njuter av att titta på dem... Du är väldigt duktig!!

    Hppas allt är bra med dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  24. Sagolikt vackra bilder!! Färgerna i dem älskar jag. Naturligt!!:)

    Susanne

    SvaraRadera
  25. Vilka fina bilder det blev. Du är duktig.

    SvaraRadera
  26. Vilka underbara bilder! Fortsätt fotografera!!!
    Kram Victoria

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍