söndag 1 mars 2009

HOMESTYLINGUPPDRAG

Jag har gjort något riktigt roligt idag!

För något år sedan gick jag en Homestylingkurs på Folkuniversitetet i Stockholm. Jag var då inne på att starta något eget inom inredning och den här kursen var ett steg i det hela. Mina tankar har inte blivit till verklighet än, men kanske en dag...

Idag fick jag prova mina kunskaper i Homestyling! Jag fick ett spännande uppdrag: att styla min kompis tomma lägenhet! Hon har försökt sälja sin lägenhet sedan november men inte lyckats, hon har nu flyttat ur och en tom lägenhet är svårare att sälja än en möblerad. Uppdraget idag var att med 0 kronor i budget kunna få in hemkänsla i hennes tomma lägenhet. Se här nere hur det gick:


FÖREBILDER




Jag gick ut i vårt förråd och plockade ihop en hel del inredningsdetaljer och några möbler. Jag tog någon sak inifrån huset som inte används så mycket och packade bilen proppfull med saker och åkte till mitt homestylinguppdrag. Vi jobbade på i några timmar, min kompis röjde och tömde, och jag fyllde på och piffade. Här är resultatet:


BARNRUM


SOVRUM



VARDAGSRUM






KÖK









BADRUM



Visst blev det fint!

Jag tycker att Homestylingen blev lyckad särskilt med tanke på att det bara är "ihopplock" som sattes in och att inte en krona lades ner. Lägenheten har nu hemkänsla och man känner att det är luftigt, stilrent och ljust. Nu återstår det bara att se om det är någon som vill köpa den, men det är mycket lättare i det fina skicket som den har nu. Jag meddelar hur det går med försäljningen.

21 kommentarer:

  1. Du har lyckats så bra!! Jättefint blev det!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Kanon!
    Du har lyckats och det ska bli roligt att se hur det nu går lycka till
    Kram Irene

    SvaraRadera
  3. Hej hej snälla du.....
    - Guuud va kul att homestyla,, (på borta plan .) blev kanon,,, kanske hon tom vill bo kvar nu *fniss*
    - Du kanske kan få lite provision =)

    Kram j

    SvaraRadera
  4. Visst känner man sig ärad när kompisar vill ha sådan hjälp av en, jag menar de frågar ju inte vem som helst!
    Nu kommer nog försäljningen att lossna!
    kram Anna

    SvaraRadera
  5. Verkligen en lyckad homestyling, hoppas nu det ger en försäljning.
    Vad roligt att kunna praktisera sin dröm.
    kram
    Marina

    SvaraRadera
  6. Men oj så kul och intressant! Du gjorde verkligen ett bra jobb!
    Tänk vilken skillnad några växter i fönstret kan göra, dom tar bort den stela känslan i en obebodd bostad.

    SvaraRadera
  7. ........SÅ SNYGGT :-)
    Du har har verligen blicken för det vackra och enkla, Lise-Lott

    Kram från Ulrika

    SvaraRadera
  8. Nu ska ni se att det blir fart på försäljningen..gjorde himla gott det där..ser helt klart mer tilltalande ut!! Bra jobbat!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Så himla fint blev det ju! Du är grym på inredning!
    Massa kram
    Veronica...

    SvaraRadera
  10. Hejsan.
    Jättefint blev det, du är så duktig! Det blir säkert inga problem att sälja nu.
    Lycka till med försäljningen!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Vilket roligt uppdrag! Vad fint det blev! :) Hoppas att det går bra med försäljningen! Kram Ewa

    SvaraRadera
  12. Vad duktig du är!
    Du har verkligen blick för det rätta!
    Har du vägarna förbi Uppsala är du välkommen!
    *fniss*

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Kul att du får lite uppdrag, att jobba med inredning och homestyling (och trädgård förståss!) är ju en riktig dröm!!!
    Ha det bra du med! Kram jenny

    SvaraRadera
  14. Hej! Vad fint det blev efter din styling!! Vad duktig du är:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. oj vilken skillnad, blev jätte bra,kram

    SvaraRadera
  16. Verkligen!!! Vad du är duktig!!! Vilken förändring!! Spännande att få höra hur det gick med försäljnigen:-) Kram C&M

    SvaraRadera
  17. du lyckades verkligen :) jätte snyggt

    SvaraRadera
  18. Wow!

    Där måste jag säga att du gjort ett kanonjobb, helt strålande!!!

    SvaraRadera
  19. det vart jätte fint liselott . =)

    SvaraRadera
  20. TACK THERESE!!! Vad glad jag blir att ni blev nöjda. Kul att ni hittade in och kunde kika = ).

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍