söndag 24 januari 2010

FÖRTYDLIGANDE
OM
KABELVINDOR!

Jag har fått en kommentar om att jag inte borde skriva att man kan hitta kabelvindor på byggen m.m. och att det är stöld om man tar dem. Företagen lämnar tillbaks kabelvindorna och får annars betala panten på dem. Jag känner att jag måste förtydliga mig och inte uppmanar er till att gå ut och stjäla kabelvindor = )! Jag har fått mina kabelvindor på helt ärlig väg!

Nog för att jag kan gå långt för att inreda...= )... men jag skulle aldrig kunna stjäla något, där går gränsen! Hittar man ett ställe som har dessa kabelvindor kan man berätta för företaget att man är intresserad av en kabelvinda och diskutera med dem, de brukar aldrig vara omöjliga! De tycker nog att man är lite tokig, men vad gör väl det = )!?!

Nu har jag fått detta sagt och hoppas därmed att jag har gjort mig fri från alla möjliga misstankar....= )!!! Ha en bra dag = )!!!

21 kommentarer:

  1. Tusan också, vad synd jag som precis hängde med ena benet på ett staket för att klättra över och sno en kabelvinda, de är ju så lätta och smidiga att ta med, det går på en grisblink det. Ha ha
    Jag förstår i alla fall att du inte snott den för då skulle du ju inte berätta om den.
    Ha en bra måndag nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Råkade tydligen posta i förra inlägget :P

    Äh, strunta i vad folk säger! Kabelvindan är jättefin, ditt vardagsrum är mysigt! Snyggt med kuddarna med text på också :)

    Kram o ha en fin vecka som sagt!

    Susanne

    SvaraRadera
  3. Kabelvindor är snyggt!
    Man kan ringa närmaste elbolag och fråga om de har några till övers, och om man får köpa av dem, om man inte hittar på loppis:)

    Susanne

    SvaraRadera
  4. Ingen man stoppar i fickan direkt...:)
    Ha en fin vecka!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hello!
    Ja de är ju inte så diskreta att bara ta sådär, fniss...

    Jag kanske ska börja sälja sånna då eftersom de finns på många på mitt jobb, bra affärsidé:-))

    Må gott vännen!!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha det bor en tjuv i oss alla...men mer idétjuvar än riktiga här i bloggarna. Skulle vilja se någon slänga upp en vinda på ryggen och springa i väg. Går det ens?

    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Är det okej om jag stular från dig då?!? Att jag tar din ide´och försöker ragga upp en kabelvinda...
    Hur det nu ska gå till? Kanske får ladda upp med fikabröd och muta mig till en... kan gå;)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Full förståelse att denna omtalade vinda inte är stöldgods ;0)
    Kanske kommer frågan från någon som tycker den är fin?! ;0)
    Liksom ditt övriga hem..
    Ha en underbar dag!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Haha kan förstå att du inte tagit den, skulle tro att det är lite svårt att smyga iväg osedd med en stor kabelvinda ;-)
    Skulle oxå kunna tänka mig att ta ett snack med dem på bygget om jag hittade en, det mesta brukar ju gå bara man frågar.

    SvaraRadera
  10. :-) Du har så himla fint!!
    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  11. Hej LL
    Ja det var ju tur att du förklarade detta...ursäkta men förstår inte folk det att du mfl inte bara går och tar dessa...nåja nu vet iallafall alla detta
    Ha en fortsatt fin dag
    kramis

    SvaraRadera
  12. hi,hi,hi...jeg må bare le litt... synes jeg ser for meg deg i nattens mørke - på jakt etter kabel-tromler... uansett! din trommel som du har fått på ærlig vis er råå-kul! takker for tips!

    klem beate

    SvaraRadera
  13. Hejsan.

    Du har så fint i ditt vardagsrum, soffan ser jättemysig ut:Förstår att det är lätt att bli kvar där! hi...hi...

    Kabelvindor, så "fiffig" idè att använda som bord och jag tror inte att du startat en "stöldvåg av vindor.

    Ja... vad folk kan få för sig en massa...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  14. Kanske bäst att hålla hårt i sin kabelvinda nu då :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  15. Synd att vi bor så långt ifrån varann annars kunde vi ju ha kabelvindeverksamheten tillsammans, du handahöll med lokal (din gårdsbutik) och jag med kabelvindorna (som jag inte snodde från jobbet utan frågande snällt om jag fick ta först, hihi), vilken affärsidé va, fniss...

    Och ja, det gick kanon idag, jag var en riktigt duktig förhandlare och Mathias var riktigt impad av mig. Och det är mycket bloggens förtjänst såklart att vi förhandlade oss till så bra saker om det blir nytt hus, vi har iaf skrivit så vi har låst priset ett år så vi slipper prishöjningen som blir den 1 feb, om/när det blir så att vi får en tomt och börjar bygga!!:-) Time will tell alltså...

    KRAM till dig!

    S.

    SvaraRadera
  16. Tänk ibland hoppas man att folk tänker själva, men det var ändå lite roligt :-) Trodde inte heller att du stulit den...men det hade också varit lite roligt iof hi hi!

    Snyggt det är det iallafall!

    SvaraRadera
  17. Du är för go..alltid ska folk hitta något man måste förklara;.)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Men herregud.. folk. Är det så att genom sig själv känner man andra.. :)

    Superfint är det !

    Kram och ha en fortsatt fin vecka!
    Jannice

    SvaraRadera
  19. Hej L-L,
    Jo det var nog bra att du gjorde ett förtydligande...
    Ha en fortsatt fin dag vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍