söndag 3 januari 2010

FOTOGRAFERING









































I november fick jag äran att låna mamma W med bloggen livet här och nu och de två barnen C & E för att träna mig i att fotografera. De skulle ge pappan i familjen en fin överraskning i julklapp. Det har varit hemligt tills nu efter jul, men nu kommer här bilder från fotograferingen, med tillåtelse från familjen. Vi hade en toppendag ute i höstsolen, familjen var superhärlig att fota med. Den stora tjejen hade med sin saxofon och spelade under fotograferingen, vilket gjorde att det blev personliga bilder och en härlig fotning med hennes härliga toner till. Det var en mycket minnesvärd och lärorik dag (med sol, skuggor, överexponeringar och oskärpa, allt som kunde ställa till det, men trots det fick vi en del fina bilder).

TACK snälla Ni för att jag fick fota med er!


Jag planerar att starta eget som fotograf och stylist. Vill du veta mer kontakta mig på vitanyanser@gmail.com.

32 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Lika vackra bilder som vanligt, men du de där bilderna igår såg jag framför mig på vykort och hur alla köper dem av dig, det vore väl något det.
Men vad kul att få använda modeller i sitt fotande, jag beundrar deig verkligen.
Kram Lena

Pilo sa...

Vilken trevlgi blogg och vilka fina foton. Jag tror att det kommer att gå mycket bra för dig.

Ett stort lycka till. Jag kommer att kika in igen!

Pilo sa...

Vilken trevlgi blogg och vilka fina foton. Jag tror att det kommer att gå mycket bra för dig.

Ett stort lycka till. Jag kommer att kika in igen!

Design A Cake sa...

Vilka underbara fotografier. Suveränt trevliga, jag antar att pappan i familjen blev överlycklig av denna julklapp.

Vilken mästerfotograf Du är.

Marja sa...

Wow... I just love the picture where they are running away - härliga färger! All the photos are so fine...

Have a lovely New Year!

Vit Romantik sa...

Åh så fina bilder!! Ett stort grattis till dina 100 000!! Jag ser fram emot tävlingen!:)

Önskar dig all lycka med ditt företag, kan ju inte gå annat än bra med en så duktig fotograf och stylist!!
Gott nytt år!!

kramar Johanna

Snuskebassa sa...

Oi, her var det mange flotte blinkskudd. Jeg tenker pappaen var fornøyd med de bildene. Lykke til videre med fotograf-prosjektene dine.
Hilsen fra Liv

Cilla sa...

Jag önskar dig all Lycka till med ditt företag och tvivlar inte en sekund på dig!! Ljuvliga bilder!!
Önskar dig en mysig kväll!!
Kram Cilla

Vardagslyx sa...

Många fina bilder. Och så härligt ljus! Du lyckades verkligen, trots att ljuset ibland kan ställa till besvär.

Dom måste blivit supernöjda med sina bilder!

Kram Pernilla

Grodmamman sa...

Jätte fina bilder! Jag gillar verkligen foton tagna ute i naturen och är så glad över att vi kunde ta våra bröllopsfoton utomhus.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till nu med allt! Det är så roligt om vi kan stötta och peppa varandra. Härliga bilder!

Kram Lotta

Home and Lifestyle sa...

The pictures are beautiful, I love them!

Lovely greetings, Ingrid

Lantliv i Norregård sa...

Vackra bilder och vackra modeller!!
HA DET GOTT;O)
Kram Kram Malin

MiaNostalgia sa...

Flotte bilder du har tatt!
Ha en fortsatt fin søndag.

Emma sa...

**Jätte fina bilder, tycker själv om att fotografera, fick äntligen en "riktig" kamera i julklapp, så nu ska det tas kort, ha det gott, kramen**

promenader på landet sa...

Vilka underbara höstbilder du är en lika duktig fotograf som alltid! Må så gott och lycka till med den egna verksamheten! Kram Maria

Signe 1 sa...

Härliga familjebilder du har plåtat, du är så duktig!! Önskar dig all lycka till nu på din spännande resa som din 'egen'. Kraam Sofia

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Vilka härliga foton!!

Du får till en såå mysig känsla i dina bilder!! :)

Kram Jeanette

Soltorp sa...

Åh så fina bilder! Så kul att kunna fota så där fint! Bild 7 nerifrån är otroligt fin med solljuset som träffar den stora tjejens ena öga, så fint! Grattis vad duktig du är! Kram Vivi

Nyanser av vitt sa...

Bilderna är fantastiska. Man ser att glädjen är naturlig och inget "påklistrat för fotografen smile"...
Kram Agneta

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilka härliga bilder :) Mor-döttrar...blev riktigt rörd faktiskt!

Önskar dig all lycka i ditt blivande företag...jag tror definitivt på dig :)

Kram Linda

Helt Enkelt sa...

Vilka fiiiina härliga bilder!!
Jag gillar tonen i dem...

Ett stort lycka till med din nya verksamhet!! Spännande!!

Stor kram!

Anna-Malin

EN INREDOHOLIC sa...

Underbara bilder och guuuuud så roligt med din planering om eget företag!! Undrar du över något så kan du ju fråga mig.. kanske har jag svar när jag gått igenom samma sak :) Mkt pappersarbete och annat skoj *skratt* Passar på att önska dig en god fortsättning på det nya året!

Kram
Jannice

Rosenvit sa...

Underbara bilder, de strålar liksom.
Håller tummarna för ditt företag.

God fortsättning!
Anna

Louise sa...

Härliga bilder! Dig skulle man bra gärna anlita som familjefotograf!!

MissStorm sa...

Fina foton och vackra modeller! Vilken bra julklapp!

Jenny sa...

Hej sötaste Lise-Lott!
Åh vilka vackra bilder du tagit, du har verkligen talang Vännen!!

Stoort grattis till 100 000 besökare, det är ju tokmånga:)

Kraam Jenny

Dona blogg sa...

Sitter själv och bläddrar bland våra familjebilder och rörs av alla minnen. (Ska egentligen sortera och lägga över på hårddisk...)

Fantastiskt att vara fotograf och fånga ögonblick som bara blir mer värda för varje dag som går.

Önskar dig all lycka på vägen 2010!

KRAM

Victoria sa...

Du är superduktig Lise-lott!
Tack för att vi fick vara dina modeller!
Kram Victoria

kjersti sa...

Men gud så flink du er til å fange øyeblikk, virkelig:)
Det er dette du skal jobbe med vet du;)
Masse lykke til med firmaet ditt, det kommer til å gå så bra!

Varm klem fra Kjersti

kjersti sa...

Og gratulerer så mye med 100 000!!!:)
Ikke rart...;)

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Vill bara säga att dom är jättefina bilderna och jag håller tummarna för dig. Modellerna är underbar.
Stor stor kram från lilla mig/ A