torsdag 6 januari 2011

DUBBELDÖRRAR


Ebba har fått vårt gamla sovrum till sitt rum. I det har vi nu satt i våra gamla dubbeldörrar från vårt förra hus. De hade vi som ytterdörrar där och de blev jättebra in till hennes rum = )!


Så här ser våra kära dörrar ut. Lite lister runtomkring ska sättas på plats. Dörrarna har vi jobbat mycket med i vårt förra hus. De är köpta hos en antikhandlare och sen har en snickare gjort karmen till, de hade vi på vår glasveranda i förra huset. Tur att vi fick köpa tillbaks dessa dörrar av nya ägarna när de bytte ut våra dörrar. Om jag någon gång flyttar härifrån skruvar jag ner dörrarna och tar de med mig ...; )).


En sneakpeak in till Ebbas nya stora rum har ni här ovan. Här fortsätter vi vara lediga. Vi har varit på bio, åkt pulka och lekt i snön, umgåtts med vänner och bara haft det bra. Idag fick W & E följa med kusinen till leklandet då passar jag på att fota och blogga = ).

Ha en bra trettonhelg!

21 kommentarer:

  1. Roligt när man kan återanvända saker som man tycker så mycket om! Och vilken tur att ni fick köpa tillbaka dem.
    Kram

    SvaraRadera
  2. superduperfina dörrar!! och vad skoj att återanvända dem - affekttionsvärde på hög nivå!!:-)

    förtsätt njut vännen!

    stora kramen s.

    SvaraRadera
  3. affektionsvärde ska det såklart stå;-)

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!

    Låter som du har en skön ledighet! Vilka fina dörrar! Tycker det är såååå snyggt med dubbeldörrar, men har inte lyckats få in det nånstans i vårt hus:-(

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev! Det låter ju som att ni haft en toppen ledighet!

    Ha en fortsatt bra dag.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga dubbeldörrar. Jag letar liknande jag med men de är svåra att få tag på. Gårdsauktionerna i sommar kanske ger mig tur.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. ååå så vackra dörrar, de skulle jag oxå tagit med mig. det ser så makalöst vackert ut i din flickas rum.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Fina dörrar!! O en härlig blogg!

    Cecilia

    SvaraRadera
  9. Hej Lise-Lott!
    Vad kul att era gamla dörrar fått flytta in i ert nuvarande hus! Vad fina de är! Ser fram emot att få se bilder från Ebbas nya rum!

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. God fortsättning!
    Visst har det varit skönt med ett långt lov.
    Dubbeldörrar är så fint, jag förstår att du vill behålla dem.
    Ha en fin helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Oj, vad fint det blev! Jag älskar dubbeldörrar, en av mina drömmar som jag vill ha i drömhuset ;)
    Ha det så bra, kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Åh va läckert! Såna skulle jag oxå vilja ha... :)
    Ha det fint!
    //Kristin

    SvaraRadera
  13. vilken bra ide och snyggt är det med dina fina dörrar och bra tips att plocka med sig den inredning man vill behålla när man flyttar.. kram Irene

    SvaraRadera
  14. Mmm jättefina:) Snyggt med dubbeldörrar. Spännande att se resten av rummet. Hoppas att du mår bra snäckan/ Stor stor kram A

    SvaraRadera
  15. Så kul att du fått användning för de fina dörrarna, och det blev ju jättefint!! Minns ju att du skrivit om dörrarna innan och självklart ska du ta med dem om ni flyttar någon dag :)

    Hoppas du får en riktigt trevlig helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. Snyggt, att ha dubbeldörrar sådär!! Och dotterns rum är ju hur fint som helst!!
    Ha det så gott!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  17. "Får man ta dörren med sig in i himlen":)
    SÅ superfint!!! Kul också när de har en historia!

    Härligt lov ni haft!:)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Å så fina dörrar, förstår jag om du inte vill släppa taget om igen!;-) Så lyxigt för lilltjejen att ha en sån entré!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Roligt att ni fick köpa tillbaka dörrarna, de är jättefina.
    Dubbeldörrar till sitt rum vad snyggt, skulle jag ockå vilja ha...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Din blogg är ju bara såååå fin! Kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍