onsdag 4 februari 2009

Välkommen till min blogg som är ny för dagen! Jag är jättestolt över att ha fått in bilderna! Här är några bilder på vårt kök.

När vi flyttade in i vårt hus var det oljade ekgolv och ekbänkskivor, jättefint, men jag (fröken noggrann) blev inte riktigt nöjd med den oljade eken då jag tyckte att den tog för mycket av intrycket till vår vita inredning. Vi bytte ut ekbänkskivorna till vita och vår plåtslagare klädde in köksön i galvaniserad plåt.Golvet slipade vi och la på vit dekorvax.




En krokbräda på väggen.


Vår köpmansdisk....
...är en kär ärvd möbel från Anders farfar, den har stått fullproppad med skruv, spik och annat "bra att ha", i ett pannrum i Jämtland. Vi tog hem den, målade den vit och målade orginalbeslagen svarta. Den är en av mina favoriter och det är toppenbra förvaring.

6 kommentarer:

  1. Den skall ni verkligen vara nöjd med, blev ju urläcker!!! Välkommen in i bloggvärlden. Mvh Terese

    SvaraRadera
  2. Hej och roligt med fler bloggisar! Jättefina bilder.

    Kram

    AngelicaE

    SvaraRadera
  3. Hejsan :) Kul med en nya bloggare. Jätte fint kön du har. Jag skulle följa din blogg men går inte trycka på följ blogg :S? Hade bra // http://blomsterknoppar.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Välkommen själv :-) Detta ska bli spännande att se vad som kommer hända här.
    Lycka till =)

    SvaraRadera
  5. Välkommen in i blogg världen.
    ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  6. TACK för alla fina ord. Vad kul att du vill följa bloggen Ida. Kanske var det jag som höll på att fixa här, prova gärna igen! Kul att få tips på lite fler att titta in till. Vi hörs = )

    L-L

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍